به گزارشخبرگزاری رضوی،
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در این نشست گفت: توجه به
فضای مجازی یکی از اقدامات کلیدی بنیاد است که فعالیت های زیادی در این
حوزه انجام می شود که راه اندازی صفحات عمومی و تخصصی در شبکه های اجتماعی
از جمله اینستاگرام از آن جمله بوده است.
محمودرضا برازش افزود:به منظور حمایت از تولیدات مردمی و نخبگان در فضای
مجازی، جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی نیز طی چند سال گذشته برگزار شده
است که امسال این رویداد به میزبانی سمنان در گستره ملی برگزار می شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در ادامه این نشست بیان
کرد:کانون عضو هیئت امنای بنیاد است و تاحد توان در خدمت بنیاد برای ترویج
فرهنگ رضوی خواهیم بود.
مهدی علی اکبر زاده افزود: در راستای گسترش فرهنگ رضوی تلاش ما این است که ویژه برنامه هایی را برای کودکان تعریف و اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: تاثیر گذاری بر کودکان در سنین پایین به خوبی انجام می شود و
ما نیز در خدمت بنیاد برای تحقق اهداف در حوزه رضوی هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان نیز به عنوان میزبان جشنواره رسانه های
دیجیتال رضوی در ادامه این نشست گفت: تلاش ما این است تا با همکاری دستگا
ههای فرهنگی و رسانه ها بتوانیم زمینه تولیدات رضوی در فضای مجازی را فراهم
کنیم.
فرشید فلاح افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد از ظرفیت چهره های فرهنگ و هنری و افراد شناخته شده در فضای مجازی نیز استفاده کنیم.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در
این نشست گفت: هرچقدر برای امام رضا علیه السلام کار کنیم کم است و آماده
ایم از ظرفیت مطبوعات برای گسترش فرهنگ رضوی استفاده کنیم.
ایمان شمسایی بیان کرد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت روزنامه ها و
خبرگزاری ها جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی هرچه باشکوه تر در کشور
برگزار شود.
وی همچنین از آمادگی برای انتشار فراخوان جشنواره در شبکه های اجتماعی متعلق به رسانه های کشور خبر داد.
دبیر تخصصی جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی نیز در ادامه گفت:این جشنواره همه محتواها و شبکه های اجتماعی را در برمی گیرد.
محمدصادق افراسیابی افزود: جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در دوره های
نخست بر تولیدات و بازی های رایانه ای متمرکز بود و بعد به نرم افزارهای
تلفن همراه توجه شد و طی سال های گذشته این جشنواره به محتوای تولیدی در
فضای مجازی پرداخته است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با همکاری شبکه های فعال فضای مجازی 13 هزار و
500 اثر به این جشنواره ارسال شد و علاوه بر این 8 هزار اثر نیز در شبکه
آپارات ثبت شد.
دبیر تخصصی جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی تاکیدکرد: برای برگزاری باشکوه
تر این جشنواره باید چهره های فضای مجازی و شبکه اجتماعی که با دستگاه های
مختلف از جلمه صداوسیما همکاری دارند را دعوت کنیم تا از ظرفیت انها برای
ترویج فرهنگ رضوی استفاده کنیم.
در ادامه این نشست نمایندگان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، موسسه
فرهنگی تبیان، شبکه سپهر، ایران صدا، سراج،کانون هنرمندان پیشکسوت و آستان
قدس رضوی به بیان نظرات خود پیرامون برگزاری این جشنواره پرداختند.